Przejdź do treści Przejdź do dolnej stopki strony

Pułapki sklepowe, które mają skłonić Cię do kupowania na wyprzedażach

Jeśli naprawdę chcesz skorzystać z wyprzedaży, czytaj dalej ten artykuł, w którym poznasz , sztuczki sklepów, które mają sprawić, że będziesz kupował na wyprzedażach , oszczędnościowe sztuczki, aby wydawać mniej na wyprzedażach oraz Twoje prawa jako konsumenta na wyprzedażach .

Pułapki sklepowe w sprzedaży

To, że muzyka jest tak głośna i tak aktywna w sklepach nie jest przypadkiem. Służy zapobieganiu zmęczeniu w czasie przebywania w sklepie i podtrzymuje żywotność. To nie jest wyjątkowe dla okresu wyprzedaży, ale służy jako przykład tego, jak każdy sklep jest zaprojektowany, aby uzyskać jak najwięcej od swoich klientów, gdy przechodzą przez drzwi. Innymi słowy, nakłonić ich do kupna więcej, niż im się wydawało.

Podczas sprzedaży dodadzą kilka dodatkowych gimmicków :

Ogromne reklamowane rabaty, których nie znajdziesz w sklepie

Najlepszym przykładem jest , że “80% off” znak , który zachęca do myślenia o dużych zniżkach. Rzeczywistość jest taka, że później, gdy wejdziesz do sklepu, ta oferta będzie dotyczyła tylko kilku produktów (może nawet tylko jednego). Reszta będzie miała bardziej umiarkowane zniżki.

Jednak sklep osiągnie już swój cel: jesteś w środku i w sumie “nic nie szkodzi przeglądać”. SP2

Nowe pozycje niepodlegające przecenie

W okresie wyprzedaży występują artykuły przecenione z końca sezonu, artykuły z innych sezonów, a także artykuły z nowego sezonu. Ostatnio dołączył do nich nowy mieszkaniec: nowe przedmioty produkowane specjalnie na potrzeby sprzedaży. Są to nowe produkty z bardzo niską ceną, które zostały umieszczone w sklepie akurat na czas, aby mogły wejść do sprzedaży i są sprzedawane jako artykuły wyprzedażowe.

Bądź ostrożny wobec tych fałszywych produktów sprzedaży. Ich cena je oddaje, bo często są gorszej jakości niż to, co sklep zwykle serwuje. Jest to jeden z najczęstszych trików stosowanych przez sklepy, aby skłonić Cię do większych zakupów.

Umieść ubrania, które chcesz sprzedać na wysokości oczu

Oko ma tendencję do skupiania się na produktach, które są najbliżej ręki. Innymi słowy, bardziej skupiamy się na produktach, które są bliżej naszych oczu. Dzięki temu są bardziej widoczne, a według różnych badań kusi nas, by kupić pierwszą rzecz, którą zobaczymy.

Powodem tego jest to, że tworzy więź potrzeby na ten produkt , która, o ile nie znajdziemy czegoś, co naprawdę podoba nam się znacznie bardziej, będzie trwała tak długo, jak długo jesteśmy w sklepie.

Nowy sezon strategicznie umieszczony

Jak skłonić ich do zakupu produktu z nowego sezonu, gdy jest on w sprzedaży i jego cena jest wyższa? Kluczem jest to, gdzie go umieścić. Sklepy stosują dwie odrębne strategie .

Najczęstszym jest , aby umieścić go obok produktu gwiazdy sprzedaży i zrobi to albo jako uzupełnienie, albo jako substytut. W pierwszym przypadku upewni się, że jest zapas, a w drugim – gdy najpopularniejsze rozmiary zostaną “przypadkowo” wyprzedane. Jeśli nie masz produktu przecenionego, możliwe, że kupisz produkt z nowego sezonu.

Inną alternatywą jest umieszczenie obok podstawowych lub niskiej jakości produktów z tego samego asortymentu. Dzięki tej sztuczce sklepów na wyprzedażach, tworzysz potrzebę kupienia spódnicy (czyli tego, czego szukałaś), ale ponieważ nie podoba Ci się ta, którą widzisz, idziesz po tę z nowego sezonu.

Pułapka 9

Jest to stara sztuczka, która polega na tym, że nigdy nie stawiamy okrągłych liczb. Jeśli zauważysz, większość sklepów zostawi swoje produkty w cenie X.99 złotych. To nie przypadek! Jeśli ubranie kosztuje 4,99 złotych nasz mózg przetworzy 4, zapominając o przecinkach. W rzeczywistości ubranie kosztuje 5 złotych, ale jeśli pomyślimy, że kosztuje 4 złotych, łatwiej będzie nam je kupić. Ponadto towarzyszenie nowej metce z ceną w innym kolorze (najlepiej czerwonym), stwarza iluzję, że zniżka jest większa i pewne poczucie pilności.

Produkty z przynęty

Mając do wyboru trzy różne warianty podobnych produktów, łatwo jest w końcu wybrać ten, który znajduje się w środku . I tak samo dzieje się, gdy zostaną Ci przedstawione trzy alternatywy z różnymi cenami, w większości przypadków wybierzesz tę pośrodku, bo nie jest najtańsza, ale też nie najdroższa.

Sklepy

znają tę słabość naszego mózgu i prezentują produkty wabiki, abyś mógł wybrać ten, który Ci się podoba, szczególnie jeśli chodzi o sklepy internetowe lub bardzo podobne produkty, gdzie design nie jest tak istotny, jak np. produkty technologiczne.

Najdroższe produkty

Mamy skłonność do wydawania więcej, gdy cena jest denominowana w małych ilościach. To jest to, co jest znane jako efekt nazewnictwa i jest za tym, że obok najdroższych przedmiotów widzisz, ile zapłaciłbyś miesięcznie, gdybyś go sfinansował, zwykle przy oprocentowaniu 0%.

Jest to strategia, którą firmy ubezpieczeniowe stosują cały czas. Lepiej brzmi “za jedyne 1 złoty dziennie niż 30 złotych miesięcznie, a nawet lepiej niż 235 złotych rocznie”.

Jeśli chcesz poznać wszystkie pułapki sklepów sprzedażowych i to, jak sklepy wykorzystują Twoje psychologiczne słabości, powinieneś przeczytać ten artykuł. Ekonomia behawioralna: jak oszukać cię, byś wydał więcej niż chcesz

Wskazówki dotyczące oszczędzania przy sprzedaży

Unikanie pułapek handlu detalicznego to pierwszy krok do optymalizacji sprzedaży, ale nie jedyny. Druga część równania ma związek z własną konsumpcją. W tym artykule znajdziesz cztery techniki, dzięki którym wydasz mniej na wyprzedażach, a my chcemy dać Ci jeszcze cztery triki, które pozwolą Ci realnie zaoszczędzić.

Zrób listę zakupów

Pierwszą rzeczą jest wiedzieć, czego się potrzebuje, a czego nie. Wyprzedaże to świetny czas na oszczędzanie, ale tylko wtedy, gdy chodzi o planowane zakupy. Jeśli kupujesz coś, czego nie potrzebujesz, nie oszczędzasz, tylko marnujesz lepiej, a różnica jest ogromna.

Skorzystaj z wyprzedaży, aby zaoszczędzić, kupując coś, czego potrzebujesz, ale taniej niż wynosi jego zwykła cena. Spędzić trochę czasu myśląc o swoich potrzebach versus chce i będzie zapisać się dużo kompulsywnego zakupu, gdy nadejdzie czas. Dobry przykład to te super zniżki trenerów, które kochasz, ale nie potrzebujesz, bo właśnie kupiłeś inną parę lub te jeden rozmiar za małe spodnie, które pasują do ciebie, ale kupujesz je, bo “musiałeś przejść na dietę”. SP2

Lista uchroni Cię przed kupowaniem niepotrzebnych rzeczy i okazji, które tak naprawdę nie są zbędne.

Zrób budżet i zastosuj metodę kopertową

Kiedy już znasz swoje potrzeby, możesz sporządzić budżet tego, co chcesz wydać. Wykorzystaj ten budżet do wdrożenia metody kopertowej, którą wyjaśniamy w tym artykule i którą możesz zobaczyć na poniższym filmie.

Unikaj noszenia karty, płać gotówką

Karta kredytowa jest wielkim sprzymierzeńcem przy dużych zakupach, ale może być Twoim wrogiem w sprzedaży. Powodem jest to, że sprawi, że będziesz nadmiernie kupować, ponieważ nie masz dokładnej kontroli nad tym, co wydałeś, a także pozwala ci pominąć budżet, ponieważ pieniądze są tam, dostępne.

Rozwiązaniem jest noszenie przy sobie tylko gotówki. Jeśli nie masz w portfelu gotówki, nie będziesz w stanie wydać więcej, niż sobie założyłeś. I nie przejmuj się, jeśli zobaczysz nierozsądną ofertę, bo zawsze możesz wrócić do domu po więcej pieniędzy. Zaletą jest to, że po drodze dowiesz się, czy rzeczywiście była to taka nieodparta okazja i coś, czego naprawdę potrzebowałeś.

Idź do sklepów poza godzinami szczytu

Jedną z rzeczy, których większość ludzi nie lubi w czasie wyprzedaży, jest ilość ludzi w sklepach. Unikanie godzin szczytu to kolejny sposób na oszczędzanie na wyprzedażach. Jeśli jesteś przytłoczony, twój stres wzrośnie, podobnie jak twoje poczucie pilności, aby uniknąć bycia okradzionym z tej okazji, którą zauważyłeś, a ponieważ będziesz chciał wyjść ze sklepu wcześniej, bardziej prawdopodobne jest, że będziesz działać pod wpływem impulsu. Wynik? Kupisz o wiele więcej rzeczy, których nie chcesz.

Twoje prawa jako konsumenta w sprzedaży

Na koniec warto wyjaśnić jedną rzecz: Twoje prawa konsumenckie nie zmieniają się dlatego, że jesteś w sprzedaży. Okres wyprzedaży charakteryzują rabaty, a nie zmniejszenie zobowiązań sklepu wobec klientów. Krystalizuje się to w takich kwestiach jak:

Zwrot produktów

W sezonie sprzedaży polityka zwrotów powinna być taka sama jak w pozostałej części roku . Jeżeli zwrot jest akceptowany, to powinien być akceptowany również w trakcie trwania sprzedaży, chyba że w tym okresie w sklepie będzie wyraźnie widoczna zmiana polityki zwrotów. Jeśli tak nie jest, będą musieli zachować tę samą zasadę.

Sprzedaż, tylko jeśli co najmniej połowa sklepu jest w sprzedaży

Aby uznać, że mamy do czynienia z wyprzedażą, co najmniej połowa towarów w sklepie musi być na wyprzedaży. W przeciwnym razie mamy do czynienia z wyprzedażami, promocjami czy wyprzedażami odprawowymi, które rządzą się innymi prawami. Sprzedaż odróżnia to, że jest to produkt o niższej cenie z powodu pogorszenia, uszkodzenia, nieużywania lub przestarzałości, natomiast likwidacja będzie miała miejsce, gdy sklep przestanie działać.

Jeżeli w sklepie trwa wyprzedaż, należy wyraźnie zaznaczyć okres rozpoczęcia i zakończenia wyprzedaży.

Możesz płacić kartą, tak jak przez resztę roku

Sklep będzie zobowiązany do przyjmowania takich samych środków płatniczych jak w pozostałej części roku, nawet jeśli będą one w sprzedaży. Innymi słowy, jeśli normalnie przyjmują karty kredytowe, będą musieli to robić podczas sprzedaży.

Podobne tematy

Zostaw komentarz