Przejdź do treści Przejdź do dolnej stopki strony

Flagowa moda – hit czy kit?

Kto w pewnym momencie nie miał w swojej szafie koszulki z amerykańską flagą lub koszulki polo? Dziś rozmawiamy o modzie na wzór flagowym i o tym jak stają się one logo. Rozmawiamy o kontrowersjach z tym związanych i o markach, które na to poszły. Co o tym sądzisz?

Moda flagowa często jest synonimem drogich ubrań. Być może z tego powodu odzież ta niesie ze sobą konotacje, które nie każdy podziela. Jednak poza logotypami na koszulkach coraz częściej pojawiają się flagi Francji, Włoch, Anglii czy Stanów Zjednoczonych. Oto niektóre z marek, które uczyniły z flagi swój wizerunek. Czy znasz jakieś inne?

 

(Kontrowersyjna) moda na flagę

Zanim przejdziemy do tematu, zadajmy pytanie: dlaczego tak łatwo identyfikujemy się z flagą innego kraju, gdy jest to marka odzieżowa? Dlaczego nie stosujemy konotacji do innych flag, tak jak do własnej?

Tak naprawdę noszenie flagi kraju na koszulce, koszulce polo czy zegarku nie jest gorsze niż noszenie nazwiska projektanta czy logo marki. Jednak ten ostatni jest nie tylko powszechny, ale kojarzy się także ze statusem, bogactwem i klasą.

Jednak z wielu powodów przedmioty ozdobione flagami wywołują odrzucenie wśród niektórych grup społecznych. W rzeczywistości możliwe jest, że niektórzy projektanci używają ich jako przyciągających wzrok. Wiesz: niech mówią o mnie, nawet jeśli to złe, ale niech mówią. Owijanie się we flagę jest problemem. Paulina Rubio, która została ukarana grzywną za zdjęcie, w którym wystąpiła nago, zasłaniając się jedynie meksykańską flagą.

 

Kontrowersyjna flaga hiszpańska

Wydaje się, że wszystkie inne flagi są idealne do noszenia na koszulkach, koszulkach polo i bluzkach, ale… co z flagą Hiszpanii? Ci z nas, którzy tu mieszkają wiedzą jak kontrowersyjne może być noszenie koszulki polo z czerwono-żółtymi wykończeniami . I faktem jest, że o ile w innych krajach moda na flagę jest symbolem patriotyzmu, a nawet symbolem neutralnym, o tyle tutaj jest to wyzywające.

Hiszpańska flaga zajmowała (i nadal zajmuje) strony i kartki gazet oraz minuty w telewizji . Jedni ją palą, inni zaś ubóstwiają. Ale dlaczego nie może to być neutralny symbol bez kontrowersyjnych konotacji? Zamiast symbolem jedności, staje się (jeśli już nie stał) symbolem rozłamu i podziału.

 

Pomimo wszystkich kontrowersji, jakie czasem kryją, istnieje wiele marek i projektantów, którzy używają flag w swoich projektach i logotypach. Oto kilka przykładów:

Włoska flaga na odzieży

Ferrari : We Włoszech wydaje się, że nie ma problemu z flagą. W rzeczywistości, marki takie jak Ferrari zawierają zieloną, białą i czerwoną flagę w większości swoich projektów. Na koszulkach polo, koszulach, a nawet na okularach przeciwsłonecznych marki.

Tuscany Leather: Chociaż nie zawiera flagi w swoim logo, włoska firma produkująca akcesoria skórzane zaprezentowała kilka lat temu tę limitowaną kolekcję torebek z włoską flagą.

Gucci: marka narodziła się w 1881 roku we Florencji we Włoszech i od tego czasu nosi swoją elegancką wersję włoskiej flagi na wszystkich swoich kreacjach.

Vespa: Na tej liście flagowego moda nie mogło zabraknąć. Vespa jest jednym z pionierów w tej strategii obejmowania rynku i klientów poprzez personalizowanie swoich ubrań i kreacji flagami różnych krajów. Dobitnym tego przykładem są ich kaski, które stały się już ikoniczne. Są to niektóre z tych, które można znaleźć w sieci.

Tommy Hilfiger: nie jest stricte flagą amerykańską, ale nosi jej barwy. Wszystkie ich projekty są inspirowane amerykańskim stylem życia – Made in USA. W rzeczywistości wiele ich koszulek ma narysowane Stars and Stripes.

Lacoste: nie zawiera w swoim logo żadnej flagi. Powstały w nim jednak wersje, w których słynny krokodyl był owinięty w różne flagi różnych państw (w tym Hiszpanii).

Swissarmy: Zaczynali od robienia noży Swiss Army, a teraz mają cały katalog odzieży, akcesoriów, noży i biżuterii. Oczywiście wszystkie z białym krzyżem na białym tle.

La Martina: została założona 25 lat temu przez Lando Simonetti, włoskiego fana polo. Będąc argentyńskim sportem, ale o angielskim pochodzeniu, oba kraje mają duże znaczenie w ich ubiorach. Dlatego ich flagi często pojawiają się w jego projektach wraz z wielkim logo Martina (dwóch graczy polo na koniach).

Napapijri: Jest to wyraźny przykład, kiedy flaga staje się logo. W tym przypadku jest to flaga Norwegii i reprezentuje markę płaszcza śnieżnego par excellence. Gra o komfort i przystosowanie do ekstremalnych temperatur, dlatego jej odzież może być używana zarówno w górach, jak i podczas wyjścia za chlebem.

Może zainteresują Cię również: ubrania domowe, w których można wyjść na zewnątrz

Co sądzicie o tej modzie na flagi? Czy regularnie kupujecie ubrania z flagami państw? Czy znasz jakąś inną markę, której logo to flaga? Powiedz nam, który to, a dodamy go do listy!

Podobne tematy

Zostaw komentarz